Monday, September 17, 2007

Ny sesong med morgentrening ...

Det er mandag og klokken er 05:50. Jeg våkner ca. 5 minutter før klokken skal ringe og velter ut av sengen. I det jeg går ut av porten hjemme på Sagene er klokken blitt 06:25. Nesen peker ned mot byen og jeg mens jeg går nedover i det praktfulle været kan jeg se ikke mindre enn 3 regnbuer!

Klokken er blitt 5 på 7 da jeg låser meg inn på Taijisenteret. Jeg tenner lys og gjør alt klart og presis klokken 7 ringer det på dørklokken. Johan kommer for å få med seg morgentrening før han reiser nordover igjen ut på dagen.

Meditasjonen er litt vanskelig for meg i dag. Det er for mange ting som foregår i hodet som jeg ikke klarer å stoppe. I tillegg - ca. 15 minutter inn i meditasjonen sovner høyrebeinet. Jeg kan antakelig stille klokka etter det beinet ...

Det var godt å avslutte meditasjonen i dag. Jeg trenger nok noen flere treninger før jeg klarer å slappe godt nok av igjen. Etter å ha gått en liten "Taiji walk" rundt i rommet stiller vi oss opp for å gjøre formen.

For en fantastisk måte å starte dagen på! Vi avslutter med en kopp te og i mitt tilfelle med litt frokost på bakrommet. Jeg føler meg våken, frisk og full av energi - og gleder meg til resten av sesongen ...